Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Έρχονται τσουχτερές αυξήσεις στα εισιτήρια των ΜΜΜ


Τσουχτερές αυξήσεις έρχονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα. Το εισιτήριο που σήμερα είναι 1 ευρώ και ισχύει για 90 λεπτά και κίνηση με όλα τα διαθέσιμα μέσα μαζικής μεταφοράς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) θα σκαρφαλώσει από το νέο έτος στο 1,20 ευρώ ενώ υπάρχουν και κάποιες φήμες για ακόμα πιο υψηλό εισιτήριο στα1,50 ευρώ!
Όπως λέχθηκε «είναι καλύτερο να αυξηθεί το εισιτήριο περισσότερο για τους μη συχνούς χρήστες παρά να περικοπούν και άλλο οι αποδοχές των εργαζομένων. Καμία ωστόσο πληροφορία δεν έχει υπάρξει για την τιμή της μηνιαίας κάρτας που θα συμπαρασυρθεί από τις επερχόμενες αυξήσεις.
Οι ελεγκτές της τρόικας σε συνάντηση που είχαν με τον Υπουργό Υποδομών κο Ρέππα ζήτησαν τη μείωση των δαπανών ενώ ο Υπουργός τους ενημέρωσε για τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η Κυβέρνηση. Μείωση από 5 σε 2 εταιρείες (μία για Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ και μία για ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) και μείωση των απασχολούμενων από 12.000 σε 10.000. Για πρώτη φορά υπήρξε φήμη για ένταξη και των ΚΤΕΛ κάτω από την ομπρέλα της δεύτερης εταιρείας.
Για τους εργαζόμενους που θα συνεχίσουν στα νέα εταιρικά σχήματα θα υπάρξει νέο μισθολόγιο εξορθολογισμένο και σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες που θα υπάρχουν.
Οι αντιδράσεις των εργαζομένων αναμένονται ιδιαίτερα σημαντικές το επόμενο χρονικό διάστημα και μετά την ανακοίνωση των οριστικών αποφάσεων της Κυβέρνησης ενώ ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η σύγκλιση των μισθών μεταξύ Αττικό Μετρό και ΗΣΑΠ που σήμερα είναι αρκετά ανόμοιες.
Το μεγαλύτερο πάντως πρόβλημα στις μέσα μαζικής μεταφοράς είναι η λαθρεπιβίβαση καθώς υπολογίζεται συνολικά στο 25% (!!!) δημιουργώντας ακόμα και πρόβλημα βιωσιμότητας στα μέσα ενώ ο έλεγχος στο δίκτυο της Αθήνας με τον τρόπο που γίνεται σήμερα είναι σχεδόν αδύνατον να συγκρατήσει την τάση που υπάρχει για μη επικύρωση του εισιτηρίου. Εδώ εξετάζεται η λύση ενός ιδιωτικού φορέα που θα διεξάγει αυτή την υπηρεσία με στόχο την καταπολέμηση της.
Σε αντίστοιχα συστήματα μεγάλων πόλεων η πλέον επιτυχημένη και εφαρμοσμένη λύση είναι η είσοδος στο μετρό από μηχανήματα με μπάρες και αυτόματο έλεγχο των εισιτηρίων- καρτών και είσοδος μόνο από την μπροστινή πόρτα με έλεγχο των εισιτηρίων από τον οδηγό στα λεωφορεία όπου το πρόβλημα είναι και οξύτερο. 


2 σχόλια:

  1. δηλαδή εγώ που είμαι σπουδαστής και δεν μου χορηγούν πάσο αντί για 35 € που πληρώνω τώρα για μηνιαία κάρτα θα πληρώνω 50 €. Έλεος! αντί να αυξήσουν τον έλεγχο και να τιμωρούνται οι λαθρεπιβάτες θα την πληρώσουμε όλοι οι άλλοι όπως πάντα!50 € για μενα ισουτε με το 25% του μισθού μου... μάνα θα πάω στα καράβια....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το 25% του μισθού σου??...και πολλά βγάζεις!
    Πλακα πλάκα δεν εχω πετύχει ποτε ελεγκτή στο metro..

    ΑπάντησηΔιαγραφή